38-consiliation

Με βάση τον περί Καταναλωτικών Διαφορών Νόμο του 2017 (Ν85(1)2017), το Κέντρο Εναλλακτικών Μεθόδων Επίλυσης Διαφορών του ΕΤΕΚ («Κέντρο ΕΜΕΔ ΕΤΕΚ») προσφέρει προς το παρον τη μέθοδο του Φιλικού Διακανονισμού ή Συμφιλίωση (Conciliation). Σύντομα το Επιμελητήριο θα είναι σε θέση να προσφέρει και άλλες μεθόδους, όπως τη πραγματογνωμοσύνη και τη ταχεία (fast track) διαιτησία. Σκοπός είναι η ταχεία και αποτελεσματική επίλυση της διαφοράς στο χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Ο Φιλικός Διακανονισμός είναι μια εθελοντική διαδικασία κατά την οποία ένας ουδέτερος μεσολαβητής (Conciliator) διευκολύνει τη διαπραγμάτευση μεταξύ των Μερών έτσι που να καταλήξουν σε μια αμοιβαία συμφωνία. Τα Μέρη μπορούν να αποχωρήσουν από τη διαδικασία σε οποιοδήποτε στάδιο εάν δεν είναι ικανοποιημένα από αυτήν.
Η αίτηση υποβάλλεται από τον καταναλωτή στο πρότυπο έντυπο του ΕΤΕΚ και για να γίνει αποδεκτή πρέπει να πληρεί τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) να έχει προηγηθεί προσπάθεια επίλυσης της διαφοράς απευθείας με τον έμπορο
β) η διαφορά να μην εξετάστηκε προηγουμένως από άλλο φορέα ή δικαστήριο
γ) να έχει υποβληθεί το πολύ μέσα σε ένα χρόνο από την ημερομηνία που προέκυψε η διαφορά
δ) το ποσό της διαφοράς να μην είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από τα καθορισμένα όρια
Ακολούθως, το Κέντρο προωθεί την αίτηση στον έμπορο και η διαδικασία προχωρεί μόνον όταν ο τελευταίος συναινέσει να συμμετάσχει σε αυτήν.
Ενδεικτικά, για διαφορές μέχρι €5,000.00 το κόστος της διαδικασίας ανέρχεται στα €300.00 συν Φ.Π.Α. Ο καταναλωτής επωμίζεται το ποσό των €20.00 που καταβάλλεται με την αίτηση και ο έμπορος το υπόλοιπο.